Donau - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Manus Simon - WaarBenJij.nu Donau - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Manus Simon - WaarBenJij.nu

Donau

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Manus

06 Augustus 2020 | Duitsland, Ingolstadt

Gisteren had Manus zijn stuurtasje na het betalen bij de receptie laten staan, die daarna op slot ging. Enige paniek. Gelukkig door een telefoontje opgelost, vanmorgen stond de tas keurig buiten klaar.
We hadden ons ingesteld op een lichte route langs de Donau. Helaas gingen de eerste 14 km onverwacht steil op en neer. We moesten zelfs een keer afstappen en de fiets duwen, zo steil. Bij de koffie en broodjes bij de bakker, keken we nog eens goed naar de route en besloten we een pad te nemen, direct langs de Donau. Gelukkig ging het goed en konden we toen relaxt naar het eindpunt: camping Ingolstadt. Onderweg hebben we nog contact opgenomen met reisbureau Van Hamersveld, met de vraag of er vanaf Regensburg geen minder bergachtige route te vinden zou zijn. En die is er! Dus hoogstwaarschijnlijk gaan we die nemen.

En dan de vragen van vandaag:
1. Tot nu toe komt de wind steeds uit de richting die wij fietsen, tegenwind dus. Is dat de Wet van behoud van ellende of is het gewoon toeval?
2. Je verwacht het misschien niet, maar we hebben het twee keer erg koud gehad ‘s nachts: dunne slaapzak. Ik heb daarom mijn aluminium reddingsdeken gepakt en over me heen gelegd. Mijn theorie: het lichaam produceert warmte, de deken laatst die terug en ik blijf warm. Heren/dames natuurkundigen: klopt die theorie?
3. Mijn waarnemingen deze reis: het bedienend personeel op terrassen is bijna altijd vrouwelijk en ook van meer dan gemiddelde schoonheid. Toeval of verkeerde perceptie?
4. Anders dan vorige jaren bieden de supermarkten in Duitsland veel vegetarische producten. Zou dat in Duitsland actief beleid zijn? Oh ja, we zagen ook dat de REWE, een grote superketen, veel producten uit de directe omgeving aanbiedt.
Tot zover, we zitten op een mooie camping, maar onder de bomen, waar het stikt van de steekmuggen.

  • 06 Augustus 2020 - 23:09

    Gerard:

    Simon.
    Ik geniet volop van het lezen van je stukjes. Reageren kwam er niet van. Maar nu voel ik mij aangesproken door de vraag over de werking van je warmte deken. De door jou geopperde theorie klopt helemaal. Vooral onder een heldere hemel zeer efficiënt.

  • 07 Augustus 2020 - 12:03

    Henk Verdonck:

    Het principe van de thermosfles, luchtdicht en reflectie van warmtestralen ,
    kun je in slaapzak en tent toepassen......... en bevorderen dromen
    "An der romantische strasse" en "An der schönen blauen Donau"......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manus

Op de fiets door Duitsland

Actief sinds 24 Juli 2020
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 1098

Voorgaande reizen:

24 Juli 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

01 Augustus 2020 - 01 Augustus 2020

Zaterdag yoghurtdag

Landen bezocht: